Visceralis technika

Hatásmechanizmus:

Ez a technika a belső szervek helyzetének, a vér és nyirokkeringésének a beidegzésével foglalkozik. A szervekhez futó ún. függesztő szalagok korrekciójával nem csak maga a szerv és környezetének a funkcióját javítjuk, hanem a gerinc elülső részén tapadó szalagok esetében, a mozgásszervi problémákat is megoldhatjuk.

Minden belső szervünk sajátos tengelye körül finom mozgást végez. Ennek a mozgástartománynak a változása megbetegedéshez vezet, a terapeuta által tapintható és megfelelő lágy fogásokkal korrigálható. A belső szerveink feszüléseinek lágy, manuális oldása, függesztő szalagkészülékeinek élettani helyré való visszaállítása, a szerv, vér és nyirokkeringését, vegetatív szabályozását javítja. Ez direkt módon magának a szervnek a működésére van hatással.
Indirekten pedig a megváltozott mozgástartományon keresztül a vele összefüggésben lévő szalagra, ínre, izomra és a csontokra hat.

Alapítója, J. P. Barral abból a megfigyelésből indul ki, hogy a szervezetet behálózó kötőszövet szoros, egymásra visszaható rendszert képez a szervezetben.
Például: ha egy tüdőgyulladás következtében a mellhártyában keletkezett hegszövet vagy összenövés a tüdő mozgását megváltoztatja, a heg mozdulatlan tengelyt képez, amely körül lassan az egész mellkas atípusosan kezd el mozogni, további patológiás tüneteket generálva. Mellkasi szorítás, hátfájás, karfájdalom, de akár reflux is kialakulhat ennek következtében, meggyengülhet a tüdő védekező készsége, gyakoribbá válhat a megfázás, köhögés.

Mikor érdemes cranioviscerális terapeutához fordulni?

Mivel minden eddigi traumánkat a kötőszövet magában „tárolja”, ezért könnyű elképzelni, hogy sok ilyen mini sérülés összeadódik, regenerálódásuk hiányában bizonyos szint után pedig kisebb- nagyobb zavarokat generálnak testszerte. Ezek a panaszok ugyan okoznak tünetet, de organikus okot hátterükben legtöbbször nem találnak. Ugyanis belső szerveink  nagyon „gyér” beidegzéssel bírnak, ezért csak 60%-70%os  funkcióromlás után lehet számottevő organikus zavarokat detektálni, felderíteni. A páciens szenved, az orvosok széttárják kezüket. Rengeteg gyógyszer csak a mellékhatásokat szaporítja, a panaszok nem enyhülnek.

Ilyenkor érdemes egy craniovisceralis kezelésen részt venni. A diagnosztika során felismerhető az elsődleges és másodlagos kisugárzási zónák, feltérképezhető az emésztési – és méregtelenítési zavarok mögött álló okok, és célzott méregtelenítéssel és hagyományos kínai akupunktúrás intenzív /cérnabeültetés / terápiával komplexé tételével lehet egy sikeres kezelést véghezvinni.

Hány kezelésre lesz szükségem?

A kúra során 3 – 4 craniovisceralis kezelést javaslunk, hogy a legmélyebb rétegekben lévő feszültségeket is fel lehessen számolni. Műtéti hegek, bélösszenövések esetén természetesen több kezelést tehetnek szükségessé. A kúrákat hetente, cérnabeültetéssel felváltva ismételjük.

Mivel tudják javítani a hatékonyságot?

A párhuzamosan végzett méregtelenítés és a beavatkozás előtti  hagyományos kínai akupunktúrás pontokba végzett fonál beültetés segítségével még intenzívebben aktivizáljuk a blokkolt meridiánokat, ami keringés javításával a regeneráció további gyorsítását eredményezi.

Mozgásszervi problémáim vannak, miért kell részt vennem lágy terápián is?

Míg 10 éve a traumás, “becsípődéses” betegek jelentették a hozzánk fordulók zömét, mára a páciensek 60-70%-ában nem csupán funkcionális, fájdalmat okozó blokkokat találunk, de a gerinc és környező izmainak anyagcsere alapú betegségét, méregtelenítési zavarait, diagnosztizálhatunk.

Míg az első csoport tagjai 1-2 akupunktúrás kezelés után panaszmentessé váltak, az anyagcsere eredet miatt csak méregtelenítési és belső szervekre ható technika árán tudjuk ezt az állapotot elérni.

Itt nem elég a “jéghegy csúcsát” eltűntetni, a hosszútávú megoldés feltétele a metabolikus változások.