Segítség, itt az allergiaszezon

Ha az ember egyszer is megtapasztalta az allergének kínzó hatását, már nem tud önfeledten örülni sem a virágba borult fáknak, sem a szemet gyönyörködtető nyári réteknek. Féltve várja az időt, hogy az orvos által felírt gyógyszert mikor kell elkezdenie szedni, hogy reggel „kilásson” a könnyeitől, és ne 100-as zsebkendőcsomag legyen hűséges kísérője az úton.

„Már mindent megpróbáltam”, halljuk mindenhonnan, „de egyre csak rosszabb, már a gyógyszer adagját is újra emelnem kell”, láthatóan nincs kiút. Nincs, ha nem is küzdünk ellene.

Mit is jelent az allergia alternatív szemszögből?

A három kritérium, ami meghatározza, valóban allergiásak leszünk-e, vagy sem, a következő:

Genetika– szerencsére csak hajlamot öröklünk az viszont, hogy a betegség kifejlődését elősegítő környezetbe kerül-e az örökölt immunrendszeri érzékenységünk, az rajtunk múlik

Nyálkahártya keringési rendszere – ha felületére került testidegen anyagok gyorsan elszállítódnak vénás vérrel a feldolgozás helyére, nem lesz ideje kifejteni romboló hatását

Méregtelenítő képességünk kapacitása – ha el is szállítódik az antigén a feldolgozás helyére, a májba, de az vagy genetikai gyengeségnek, vagy nem megfelelő életmódnak köszönhetően túl van terhelve – a szervezet keres egy ideiglenes raktárt.

Ha ízületekben talál végső tároló helyet a rendszer, semmivel nem magyarázható ízületi duzzanatokra, fájdalmakra számíthatunk. Mivel itt nincs saját keringés, és az ízületi felszínek izmokból, keringésnél min. 4x lassabb diffúzióval kapják a tápanyag ellátást, hosszú méregtelenítés árán tudunk csak megszabadulni a toxikus anyagoktól.

zsírszövet kiváló telephelye a hidrofób, vízben oldódó vegyületek számára/félig lebomlott hormonok, szteroidok, tartósítószerek / évekig képesek „tünetmentesen” megbújni a zsírpárnákban, és fogyás idején újult erővel megtámadni a rendszert.

kötőszövet bonyolult hálózata inkább a vizes bázisú, „enyves „anyagok „temetője.”Az itt felszaporodott folyadék térfoglaló, összenyomó hatást fejt érképletekre, tovább rontva a keringés vénás oldalát.

Erek falát is megtámadják ezek az anyagok – gyulladások, érfal mikrosérülések keletkeznek. Idővel a lassult keringésű szakaszokon kicsapódó savas termékek pedig elindítják a rettegetett érelmeszesedést.

Orrmelléküreg pangás:

• szennyezett levegő
  • állandó hőmérséklet különbség
  • orrsövényferdülés, nyálkahártya megvastagodás
  • nem megfelelően kezelt orrmelléküreg, középfülgyulladások
  • nyálkahártya immunrendszeri gyengesége (IgA)
  • C2-3 zárt blokk – vegetatív idegrendszeri zavar

Veszélyek

Orrmelléküreg vénás keringésének zavara sokkal gyakrabban fennálló tényező, mint gondolnánk, mégis az esetek 90 %-ában nem diagnosztizálják vagy elbagatellizálják a kórképet.

A vénás vérkeringés lassulása az orrnyálkahártya duzzanatához vezet, a folyadék felszaporodik és megvastagítja a nyálkahártyát

Az orrmelléküregek/arc és homloküreg/ kijáratai eltorlaszolódnak, bennük természetesen is termelődő váladék felszaporodik, és táptalajként szolgál a baktériumok szaporodásának

A normális anyagcsere során termelődő savas anyagcsere végtermékek elsavasítják a környezetet, a nyálkahártya csillószőrei, amelyek hajtják kifelé a váladékot, nem működnek, váladékpangást eredményezve

A keringés vénás oldali lassulása az artériás oldalon is lassulást eredményez, az immunrendszer vérrel érkező sejtjei sokkal lassabban jutnak be a kolonizáció helyszínére, addigra túlszaporodott nagyobb baktérium populációval hosszabb ideig kell harcolni

A levegőben lévő allergének hosszabb ideig maradnak a nyálkahártyán, nem szállítódnak el, erősebb helyi felszíni gyulladást okoznak, krónikus esetben az immunrendszer kifullad, nem reagál – a tünetek helyileg szűnnek, generalizált immunrendszer felborulás, majd gyengeség lép fel

Az orrmelléküregből a keringés vénás oldalon bejut a nyakba, ahol az elsavasított, gyulladásos sejtekkel teli vér további mikro gyulladásokat szít.

A csigolyák körüli reflektorikus izomspazmus lép fel – a szervezet „letokolja ” a gyulladásos folyamatot. A lassult keringésű izomzatban felszaporodnak az anyagcsere végtermékek, romlik a keringés, általuk létrehozott savas környezetben kicsapódnak, kikristályosodnak a vérrel szállított vegyületek- szerves savak és sók lesznek belőlük – így jön létre a röntgenen is felismerhető meszesedés. A négyzetcentiméterrel jutó „mész” többlet önmagában nem jelent megterhelést a szervezet számára. Viszont jelzi a mélyben zajló kóros folyamatokat.

Előrehaladottabb esetekben persze a meszes kisízületben a mozgások beszűkülnek, az ízületi szalagok rigiddé válnak, még súlyosabb stádiumban már ideggyököket, ereket is nyomnak a meszes rögök – ez ilyenkor valóban problémát okozhat. De ideáig csak extrém esetben jut el a szervezet.

Májméregtelenítési zavarok:

• genetikai – enzimhiányos, – enzim rossz működésű állapotok/Gilbert – kór/- viszonylag ritkák, időben kerülnek felismerésre
  • Epeelfolyási zavarok
  • epevezeték megtört/szűk – ritka
  • Oddie – sphincter működési zavar- epevezeték végén lévő, gyűrűszerű izom feszes, nehezen nyílik. Tágult epevezetékkel, vaskos falú epehólyaggal jár együtt. A patkóbélbe nyíló vezeték ételtől függetlenül ürít epesavakat, ami gyulladásba hozza a nyálkahártyát, a záróizmot, és tovább súlyosbítja a folyamatot. Puffad a has a bélbaktériumok által gázzá bontott epesavak hatására. Közösen ide szájadzó hasnyálmirigy vezeték nem juttat emésztőenzimeket a bélbe, emésztési zavarok keletkeznek. Az enzimpótlás ugyan enyhít a tüneteket, de nem oldja meg az okot.
  • Hormonális zavar- a gyomorsav szabályozását cholecystokinin végzi, ami epevezeték összehúzódását váltja ki, görcsös Oddie sphincter mellett ez meghiúsul, viszont a gyomorsav termelése fokozódik- és már ki is alakult a reflux

Ezen tényezőknek köszönhetően kialakulhat az epekő, ami tovább súlyosbítja az epeelfolyást. A koleszterin nem tud kiürülni és visszaszívódva a vérbe, háziorvosunkat koleszterincsökkentő felírására buzdítja, pedig annak is vannak mellékhatásai.

Nem beszélve arról, hogy a koleszterin egyik legerősebb antioxidáns, csekély emelkedése a szervezetben zajló gyulladásra, pajzsmirigy abnormális működésének kivizsgálására kell, hogy ösztönözze kezelőorvosunkat.

Májműködési zavarok

• gyógyszerek – paracetamol, hormonkészítmények,
  • tartósítószerek – pl.: E 320, 321, 338-341, 461-66
  • és meglepő, de csak most jön az alkohol káros hatása!