“Bütyök”- Hallus valgus műtét nélküli kezelése

SZABJON GÁTAT „BÜTYÖK”-NAGYOBBODÁSÁNAK vagy ELŐZZE MEG KÉPZŐDÉSÉT

A várva várt nyári idő beköszöntével, végre lekerül rólunk a zárt cipő. És meglepődve tapasztaljuk, hogy nagyanyánk rettegett lábformája kezd köszönni vissza ránk a zokni alól. A hallus valgus képződése, alias „bütyök ” sajnos valóban genetikai hajlam kérdése, de hogy hagyjuk-e a géneket tünet szintjén is megvalósulni vagy nem – kizárólag rajtunk múlik. Mi vezet „bütyök”- képződéshez ?

• Statikai elülső túlterhelés- minden ülő munkát végző sajátja- súlyvonalunk annyival előrébb helyeződik át , hogy a sarokcsont közepe helyett inkább az ujjpercekre helyeződik át a terhelés. Ennek következtében fokozódik a lúdtalp, majd csúsznak szét a lábízületek
  • A túlterhelés hatására deformálódik az ízületi porcfelszín
  • Állandó mikrotraumák hatására gyulladásos sejtek jelennek meg, amelyek tovább tönkreteszik az ízület felszínét- piros,duzzanat jelenik meg öregujjunk alapjánál • A cipő külső nyomása tovább fokozza ezt a folyamatot, visszatérő bőrkeményedés is képződésnek indul, fokozva a duzzanatot és a kellemetlen fájdalom érzést Mik azok a tényezők, ami minden eldeformált lábnál megtalálhatók?
  • A nem megfelelő, szűk , rigid talpú, túl lapos vagy túl magas sarkú lábbeli választása- további terhelési vonal elmozdulást eredményez
  • Laza boka és más ízületek szintén könnyebb elmozdult helyzetet jelentenek
  • A lábboltozat izmainak renyhesége- , kevés mozgás, mezítláb járás mellőzése miatt-nem tudják megtartani a talp eredeti formáját Konvencionális kezelési lehetőségek
  1.  Műtéti eljárás-